Svenske mediekoncerner indfører retningslinjer for brug af AI

Sveriges pendant til DR har netop fastsat en politik for, hvordan ansatte skal forholde sig til AI. Også Schibsted og Bonnier har lavet retningslinjer for brugen af kunstig intelligens.
Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix
Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

Siden årsskiftet er der nærmest ikke gået en uge, uden ny udvikling inden for brugen af kunstig intelligens i mediebranchen og resten af erhvervslivet har skabt omtale. Flere mediekoncerner i Sverige taget bestik af udviklingen og indført retningslinjer for AI, og nu følger den svenske pendant til DR, SVT, trop, skriver Dagens Media.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu