Britisk mediehus udforsker brug af ChatGPT til lokalnyheder

Ifølge topchef i Reach er det muligt, at AI kan hjælpe med ”rutineprægede historier.” Det skal dog ses som et værktøj, der skal understøtte journalisternes arbejde - og ikke erstatte det. 
Foto: Alberto Pezzali/AP/Ritzau Scanpix
Foto: Alberto Pezzali/AP/Ritzau Scanpix

Storbritanniens største mediehus Reach, der står bag udgivelser som Daily Mirror og Daily Express, ”udforsker” om kunstig intelligens, specifikt ChatGPT, kan hjælpe koncernens journalister med at skrive korte nyhedshistorier. Det skriver Financial Times

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også