Danske mediers forvaltningsorganisation vil presse techselskaber og gå til lovgivere

Frem til nytår skal direktør i forvaltningsorganisationen DPCMO, som forhandler med techkoncerner om betaling for danske mediers indhold, have afklaret, hvem af de internationale platforme, der er interesseret i et partnerskab, og hvem der ikke er. Efterfølgende kan skrappere midler tages i brug, lyder det.
Foto: PRIVATFOTO
Foto: PRIVATFOTO

Et år efter etableringen af Danske Pressepublikationers Kollektive Forvaltningsorganisation, DPCMO, var der i sidste uge for første gang hul igennem til ét af de internationale techselskaber, som organisationen er sat i verden for at lave aftaler med på vegne af 97 pct. af den danske mediebranche.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også