MediaWatch

Danske mediers forvaltningsorganisation vil presse techselskaber og gå til lovgivere

Frem til nytår skal direktør i forvaltningsorganisationen DPCMO, som forhandler med techkoncerner om betaling for danske mediers indhold, have afklaret, hvem af de internationale platforme, der er interesseret i et partnerskab, og hvem der ikke er. Efterfølgende kan skrappere midler tages i brug, lyder det.

Foto: PRIVATFOTO

Et år efter etableringen af Danske Pressepublikationers Kollektive Forvaltningsorganisation, DPCMO, var der i sidste uge for første gang hul igennem til ét af de internationale techselskaber, som organisationen er sat i verden for at lave aftaler med på vegne af 97 pct. af den danske mediebranche.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs