MediaWatch

Kampagne har skaffet Zetland lidt over 5000 nye medlemmer

Potentielle kunder har fået mulighed for at tegne abonnement på Zetland til vælg-selv-pris som led i kampagne, der skulle booste mediets kundebase.

Foto: Lars Krabbe/ERH

5039 nye medlemmer er kommet til det digitale medie Zetland i forbindelse med selskabets årlige ambassadørkampagne. Det skriver Journalisten på baggrund af et tweet, som direktør Tav Klitgaard har skrevet.

De nyankomne abonnenter har selv kunnet vælge, hvilken pris, de vil betale for et medlemskab i den første måned.

En lignende kampagne blev gennemført for et år siden, hvor 5.781 nye abonnenter kom til og i gennemsnit betalte 37,43 kr. for den første måned. 981 af personerne, der kom til sidste år under kampagnen, valgte at betale 0 kroner for deres første måned – og det lykkedes ikke at fastholde én eneste, noterer fagbladet.

Tav Klitgaard fortalte i september til MediaWatch, at der har været stilstand i mediets abonnementstilgang siden august 2021, og at Zetland barsler med flere investeringer i udviklingen af den danske forretning. Bl.a. skal der hældes flere penge i markedsføring for at øge kendskabet til Zetland uden for de største danske byer.

Mere fra MediaWatch

Tidligere Loud-direktør lancerer nyhedspodcast

Pengene til lanceringen af projektet er de tre måneders løn, som Rasmus Mark Pedersen fik efter at være blevet fyret fra det tidligere Radio Loud. Om et halvt år skal podcasten have økonomi til at ansætte flere medarbejdere.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs