MediaWatch

Microsoft og Danske Medier indleder samarbejde

Situationen med Rusland og Ukraine har understreget, hvordan faktabaseret oplysning er under pres fra blandt andet krigspropaganda, deep fake videoer og internettrolls, lyder det fra Microsoft og Danske Medier.

Danske Mediers administrerende direktør Mads brandstrup vil have styrket mediebranchens arbejde mod cypertrusler. | Foto: Danske Medier

I en digital tidsalder hvor cybertrusler og fake news er blevet til et grundvilkår, skal mediebranchens arbejde styrkes og beskyttes mod misinformation.

Det mener Microsoft og Danske Medier, der derfor har indgået et samarbejde, hvor de gennem workshops vil gøre medier klogere på, hvordan de bedst håndterer de aktuelle digitale udfordringer. Det skriver Danske Medier i en pressemeddelelse.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Illustreret Videnskab hentede ny chefredaktør med fortid på B.T., Sam Productions meldte om sikker sejlads gennem 2021, inden modvind ramte i 2022, og rundspørge viste begrænset vilje til at betale for podcasts. Dét og meget mere kan du blive klogere på i denne uges overflyvning over mediebranchen.

Flertal vil af med spilreklamer

Et flertal af den danske befolkning mener, at spilreklamer bør forbydes. Det viser en meningsmåling, som Jyllands-Posten har fået lavet.

Læs også

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs