MediaWatch

Facebook genovervejer aftale med nyhedsmedier

Det sociale medie har gennem tre år betalt mere end 300 mio. kr. til tre mediekoncerner for visning af artikler på platformen. Aftalen udløber i år.

Foto: Dado Ruvic/REUTERS / X02714

Facebook overvejer at droppe en aftale om at betale for nyheder til udvalgte medier, skriver Wall Street Journal.

Avisen skriver, at Facebook i gennemsnit har betalt 15 mio. dollar – godt 105 mio. kr. – til Washington Post, lidt over 20 mio. dollar svarende til knap 140,5 mio. kr. til New York Times og mere end 10 mio. dollar – mere end 70 mio. kr. – til The Wall Street Journal,

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Illustreret Videnskab hentede ny chefredaktør med fortid på B.T., Sam Productions meldte om sikker sejlads gennem 2021, inden modvind ramte i 2022, og rundspørge viste begrænset vilje til at betale for podcasts. Dét og meget mere kan du blive klogere på i denne uges overflyvning over mediebranchen.

Flertal vil af med spilreklamer

Et flertal af den danske befolkning mener, at spilreklamer bør forbydes. Det viser en meningsmåling, som Jyllands-Posten har fået lavet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs