MediaWatch

Branchedirektør ser stort potentiale i ny techlov

EU-lovpakken Digital Services Act kan bidrage til at gøre mediebureauer uundværlige for annoncørerne, vurderer branchedirektør.

Foto: Fotograf: Christian Høyer

Den ene af EU’s to nye techlovpakker Digital Services Act, DSA, kan blive et vigtig konkurrenceparameter, vurderer adm. direktør i brancheorganisationen Kreativitet og Kommunikation, Kreakom, Charlie Stjerneklar over for Markedsføring.

”Det er klart, at når der kommer kompleks lovgivning, så kræver det, at man har gode rådgivere omkring sig som virksomhed, hvis man skal ud at annoncere. Og det bliver sværere og sværere for en selv at gøre det, såfremt men ikke bygger en ordentlig afdeling op til formålet. Så det vil være en fordel for vores medlemmer, at de sidder aktivt og arbejder med det her hver dag, og dermed bliver eksperter på området,” siger Charlie Stjerneklar

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Illustreret Videnskab hentede ny chefredaktør med fortid på B.T., Sam Productions meldte om sikker sejlads gennem 2021, inden modvind ramte i 2022, og rundspørge viste begrænset vilje til at betale for podcasts. Dét og meget mere kan du blive klogere på i denne uges overflyvning over mediebranchen.

Flertal vil af med spilreklamer

Et flertal af den danske befolkning mener, at spilreklamer bør forbydes. Det viser en meningsmåling, som Jyllands-Posten har fået lavet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs