MediaWatch

Google genåbner forhandlinger med franske nyhedsmedier

Ifølge Google demonstrerer virksomheden sin ”vilje til at komme videre” med at betale nyhedsudgivere for indhold.

Foto: Andrew Kelly/REUTERS / X02844

Frankrigs konkurrencemyndighed godkender Googles udspil til en række løfter om, hvordan den amerikanske techvirksomhed vil forhandle en ”fair” licensaftaler med franske nyhedsmedier, skriver Wall Street Journal.

Det sker på baggrund af, at de franske konkurrencemyndigheder tidligere har idømt Google en bøde på 500 mio. euro (3.7 mia. kr.) for ikke at ville indgå en fair aftale med de franske nyhedsmedier. Medierne havde klaget over, at Google udelukkede nogle af dem fra forhandlingerne.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Illustreret Videnskab hentede ny chefredaktør med fortid på B.T., Sam Productions meldte om sikker sejlads gennem 2021, inden modvind ramte i 2022, og rundspørge viste begrænset vilje til at betale for podcasts. Dét og meget mere kan du blive klogere på i denne uges overflyvning over mediebranchen.

Flertal vil af med spilreklamer

Et flertal af den danske befolkning mener, at spilreklamer bør forbydes. Det viser en meningsmåling, som Jyllands-Posten har fået lavet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs