MediaWatch

Prisstigninger får bureauer til at kigge på alternative platforme

Bureauerne oplever tocifrede prisstigninger på bl.a. Facebook og Youtube. Også reklamespots på traditionelt tv stiger i pris.

Foto: Dado Ruvic/REUTERS / X02714

Bureauerne må i disse dage i højere grad end tidligere kigge efter alternative kanaler, når de sparker gang i annoncekampagner, siger to mediebureauer, som MediaWatch har talt med.

Jagten på alternativer til Facebook og Youtube skyldes, at bureauerne for tiden oplever procentuelt tocifrede prisstigninger sammenlignet med 2020 og 2021.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Illustreret Videnskab hentede ny chefredaktør med fortid på B.T., Sam Productions meldte om sikker sejlads gennem 2021, inden modvind ramte i 2022, og rundspørge viste begrænset vilje til at betale for podcasts. Dét og meget mere kan du blive klogere på i denne uges overflyvning over mediebranchen.

Flertal vil af med spilreklamer

Et flertal af den danske befolkning mener, at spilreklamer bør forbydes. Det viser en meningsmåling, som Jyllands-Posten har fået lavet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs