MediaWatch

Stigende efterspørgsel driver priser på onlineannoncering op

Det er blevet dyrere at nå ud til potentielle kunder på nettet, hvor priserne på automatiserede annonceauktioner er steget voldsomt. Det melder flere netbutikker. Ifølge bureau er kampen om annonceplaceringer på onlineplatforme som Facebook blevet skærpet.

Stigende annoncepriser på Facebook og Instagram er et problem, siger e-commerce director hos lakridsfirmaet Lakrids by Bülow, der derfor ser mod alternative markedsføringsindsatser. | Foto: PR/Lakrids by Bülow

Det er blevet dyrere for netbutikkerne at hente nye kunder med annoncering på nettet. Priserne på at vinde de automatiserede annonceauktioner på nettet er vokset voldsomt igennem den seneste tid, fortæller flere webshops til DetailWatch. Udviklingen forringer det kontante afkast af markedsføringen og får flere til at ændre kurs.

”Priserne er steget, og det hænger sammen med, at presset for at annoncere på de digitale kanaler som Facebook er blevet større. Samtidig er antallet af annoncepladser ikke steget, så konkurrencen er hårdere, og det vil fortsætte,” siger Jimmy Jakobsson, der er adm. direktør for det nordiske online markedsføringsbureau Ingager.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Den Uafhængige venter øget vækst i 2022 med dyrere abonnement

Radiostationen, der gik i luften i 2020, lagde 20 kr. til abonnementsprisen i marts, hvilket har fået nogle af de betalende lyttere til at falde fra. Medlemstallet ventes dog at vokse og omsætningen stige i indeværende år, vurderer strategichef Kasper Saugmann.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs