
Det er blevet dyrere for netbutikkerne at hente nye kunder med annoncering på nettet. Priserne på at vinde de automatiserede annonceauktioner på nettet er vokset voldsomt igennem den seneste tid, fortæller flere webshops til DetailWatch. Udviklingen forringer det kontante afkast af markedsføringen og får flere til at ændre kurs.
”Priserne er steget, og det hænger sammen med, at presset for at annoncere på de digitale kanaler som Facebook er blevet større. Samtidig er antallet af annoncepladser ikke steget, så konkurrencen er hårdere, og det vil fortsætte,” siger Jimmy Jakobsson, der er adm. direktør for det nordiske online markedsføringsbureau Ingager.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app