MediaWatch

Dansk medieejet reklameplatform udbygger tilbud til annoncører

De danske mediers samarbejde i form af Publisher Platformen har udvidet til datatilbud mål målretning til målgrupper på baggrund af de enkelte mediers førstepartsdata. Det skal styrke platformen i konkurrencen med tech-koncerner.

Foto: PR/433186924

Mediehusenes modstykke til salgsuniverser fra bl.a. Google og Facebook udvider deres tilbud til annoncører, der vil have indrykket annoncer på tværs af landets medier og deres platforme. Det oplyser foreningen bag i en meddelelse.

Konkret er Publisher Platformen udvidet med et produkt, der gør det muligt for annoncører at målrette deres kampagner specifikke målgrupper ved brug af mediernes egne førstepartsdata på tværs af Publisher Platformen. Det er uden brug af så såkaldte tredjepartsdata, som flere styresystemer - bl.a. Apples - i dag blokerer for, og som er bygget på de cookies, som er ved at blive udfaset af det digitale økosystem.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

DR og Roskilde Festival dropper tv-samarbejde

Danmarks Radio har droppet alle livekoncertoptagelser og tv-produktioner fra årets musikfestivaler heriblandt Roskilde Festival. Seertilslutningen står ikke mål med ressourceforbruget, lyder det. I stedet spreder DR sine medarbejdere over flere festivaler henover sommeren.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs