MediaWatch

Den digitale annoncering i Europa steg med 30,5 pct. i 2021

Det danske marked oplever ikke samme vækst som det europæiske marked generelt, viser ny analyse fra IAB Europe.

Foto: Andrew Kelly/REUTERS / X02844

Det europæiske marked for digital annoncering oplevede i 2021 en vækst på 30,5 pct. til 92 mia. euro svarende til godt 684 mia. kr., skriver brancheforeningen for digital annoncering, IAB Europe, i deres sjette analyse af det europæiske annoncemarked, AdEx Benchmark.

Analysen dækker 28 markeder, og den viser, at Tyrkiet oplevede den største vækst i digital annoncering på tværs af markederne med en stigning på 99,7 pct. Her brugte annoncørerne et beløb på 2,395 mia. euro – svarende til knap 17,5 mia. kr.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Den Uafhængige venter øget vækst i 2022 med dyrere abonnement

Radiostationen, der gik i luften i 2020, lagde 20 kr. til abonnementsprisen i marts, hvilket har fået nogle af de betalende lyttere til at falde fra. Medlemstallet ventes dog at vokse og omsætningen stige i indeværende år, vurderer strategichef Kasper Saugmann.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs