Ritzau opretter ny afdeling og udpeger chef internt

Den nye business to business-afdeling, Ritzau Pro, skal levere informations- og nyhedsydelser til kunder uden for medieverden.
Foto: Mathias Christensen/Politiken
Foto: Mathias Christensen/Politiken

Christian Steensson Rasmussen skal lede an i nyhedsbureauet Ritzaus nye afdeling, Ritzau Pro, som han selv har lagt det strategiske fundament for.

Det fremgår af en pressemeddelelse.

Ritzau Pro henvender sig eksklusivt til virksomhedskunder uden direkte tilknytning til mediebranchen såsom beslutningstagere og kommunikationsafdelinger i det offentlige og private. Christian Steensson Rasmussen har arbejdet som konsulent i Ritzaus kommercielle arm siden vinteren 2020 og har i den forbindelse lagt grundstenen til Ritzau Pros retning, udtaler Ritzaus adm. direktør, Lars Vesterløkke, i meddelelsen.

"Christian Steensson kommer med en lang erfaring i at arbejde med de segmenter, som Ritzau nu vil arbejde mere fokuseret med. Vi forventer stor vækst i omsætningen på dette område, hvor vi bl.a. tilbyder ViaRitzau, APPR ViaScanpix, nyheder og en række informationspakker. Christian Steensson har erfaring med at udvikle produkter til netop disse kundegrupper og har som konsulent i de seneste år i Ritzau bl.a. været med til at udvikle vores nye strategi, som han nu også skal være med til gennemføre," lyder det i meddelelsen.

Før ansættelsen hos Ritzau har Christian Steensson Rasmussen været tilknyttet Altinget i en længere årrække som konsulent.

Kunderne uden for kerneforretningen omkring nyhedstelegrammer til danske medier er blevet et stadig større omsætningsfelt for Ritzaus Bureau i de senere år. I det seneste årsregnskab fra 2020 faldt salget af arkivbilleder fra Scanpix og kommunikationspakker til kundesegmentet uden for mediebranchen, mens salget af PR-tjenester til gruppen voksede en smule.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også