MediaWatch

Google afgiver en række løfter forud for at lægge cookies i graven

Efter de britiske konkurrencemyndigheder i januar indledte en undersøgelse af Googles varslede alternativ til tredjepartscookies - sin såkaldte Privacy Sandbox - har koncernen nu afgivet en stribe løfter om bl.a. forbedret gennemsigtighed og begrænset samkørsel af brugerdata i forbindelse med annoncering.

Foto: CHARLES PLATIAU/Reuters/Ritzau Scanpix

Google har fredag opstillet en række forpligtelser, som techselskabet lover at arbejde inden for, i forbindelse med udfasningen af tredjepartscookies i Chrome-browseren. Forpligtelserne er afgivet til de britiske konkurrencemyndigheder (CMA), efter myndighederne i januar igangsatte en undersøgelse af Googles såkaldte Privacy Sandbox.

Sandkassen har været under udvikling i mere end et år og er Googles initiativ til en afløser for de udskældte cookies – i en version, der skal sikre en større grad af privatlivsbeskyttelse, når eksempelvis annoncører vil have målrettet annoncering på nettet.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs