Medier vil skrue op for abonnementer, AI og lyd i 2022 - og tror mindre på annoncer

Coronapandemien har sat skub i udviklingen af nye abonnements- og medlemsmodeller hos medier verden over og vil i 2022 være den indtægtskilde, der bliver vigtigst for omsætningen ifølge rapport fra Reuters Institut. Samtidig vil lyd, AI, video og nyhedsbreve fylde endnu mere i år.
Foto: Peter Kneffel/AP/Ritzau Scanpix
Foto: Peter Kneffel/AP/Ritzau Scanpix

Udviklingen og etableringen af abonnementsmodeller og -strategier bliver en hovedprioritet for mediehuse globalt set i indeværende år, hvor annoncer står til at fylde en smule mindre.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også