MediaWatch

Programmatisk salg dominerer og vokser som handelsform

Annoncesalg via programmatiske platforme har taget over på det digitale annoncemarked. Det vil udfasningen af tredjeparts cookies ikke ændre på, vurderer fagfolk - tværtimod breder programmtisk sig til flere kanaler.

Foto: Colourbox

Programmatisk salg fortsætter himmelflugten i en sådan grad, at det snart rammer loftet for mulig vækst. Sådan lyder vurderingen fra Allan Sørensen, digital chef hos Danske Medier. 

"Trenden er helt tydelig, at det programmatiske salg som andel af det samlede salg fortsat er i vækst. Det kan dog svært vokse mere, så under alle omstændigheder forventes en stabilisering af andelen. Men den nominelle vækst kan selvfølgelig godt fortsætte opad og en fortsat vækst i forbrugernes digitale medieforbrug understøtter den formodning."

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs