MediaWatch

Svenske Stampen så antallet af digitale abonnenter stige med 32 pct.

Omsætningen fra den digitale del af forretningen i det svenske avishus blev i årets tredje kvartal hævet betragteligt - bl.a. takket være en tilgang af digitale abonnenter på mere end 26.000.

Foto: Mathias Svold/Ritzau Scanpix

Der er blevet sat skub i den digitale udvikling af avisforretningen i svenske Stampen Media, der bl.a. udgiver Göteborgs-Posten. Det oplyser Stampen i en pressemeddelelse om tredje kvartals regnskab.

Indtægterne fra digitale annoncer er steget med 51 pct. siden tredje kvartal 2020 - der vel og mærke var præget af corona - en vækst fra 19 til 28 mio. svenske kroner. I samme periode er indtægterne fra printannoncer dog faldet stort set tilsvarende beløb fra 72 til 61 mio. svenske kroner - svarende til et fald på 15 pct. De samlede annonceindtæger er faldet med en enkelt million til 90 mio. svenske kroner.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Debat: Mediepolitik uden jordforbindelse

Magter folketing og regering at lave en medieaftale, der kan gennemføres, og vil den fungere i virkelighedens mediemarked? Sporene skræmmer. Den seneste medieaftale fra 2018 er et klart eksempel på, hvor galt det kan gå. Men den var desværre ikke en undtagelse. Sådan lyder det fra rådgiver og tidl. generaldirektør i DR Christian S. Nissen i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs