MediaWatch

Dansk Erhverv: Fine takter om sociale medier i DR-plan

DR's nylancerede digitale strategi indeholder en passus om, at DR vil "tilpasse" sin tilstedeværelse på sociale medier, og det glæder interesseorganisationen Dansk Erhverv, som kalder det et "skråplan", hvis fx Youtube er primær indgang til DR's indhold.

Foto: PR/Dansk Erhverv

Interesseorganisationen Dansk Erhverv nikker anerkendende til DR's melding om, at public service-organisationen vil tilpasse sin tilstedeværelse på sociale medier, så formålet mere entydigt bliver at tiltrække brugerne til DR's egne platforme.

"DR har over en årrække lagt mere og mere indhold ud på sociale medier som Youtube, og det er ikke den rigtige vej at gå. Derfor er jeg glad for at konstatere, at DR i sin nye strategi erkender, at det er meget sårbart at lægge indhold ud på techgiganternes platforme, og at DR vil tilpasse sin tilstedeværelse på de sociale medier, så formålet entydigt bliver at tiltrække brugerne til DR’s egne platforme," siger Charlotte Enevoldsen, mediepolitisk chef i Dansk Erhverv, som kalder det et skråplan, hvis techkoncerner som Youtube bliver brugernes primære indgang til DR's indhold.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen. (Rettet)

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs