MediaWatch

Lukning af DR Medier sender flere penge til DR Nyheder og DR Kultur

Nedlæggelsen af DR Medier vil give en mere effektiv og entydig ansvarsfordeling, siger Maria Rørbye Rønn, der ikke mener, at DR kan vente på en ny medieaftale, der også skal fastlægge DR's opgave, før omstillingen sættes i gang.

Foto: Miriam Dalsgaard

DR trækker i en digital omstillingsplan stikket på DR Medier, der også kendes som DR's chefredaktion. Direktørområdet blev født op mod årtusindeskiftet for at styrke DR i den fornyede konkurrence fra TV 2 og skulle sikre, at "DR producerede det, DR ville sende - frem for at sende det, DR producerede", som generaldirektør Maria Rørbye Rønn, formulerer det.

Men et kvart århundrede senere er den selvstændige strategiske enhed blevet en hæmsko i en digital medieverden, der kræver omstilling i løb, siger generaldirektør Maria Rørbye Rønn.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen. (Rettet)

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs