MediaWatch

DR nedlægger DR Medier i stor digital omstilling

Som led i en ny, stor digitaliseringsstrategi gør DR nu op med husets mangeårige interne styring og nedlægger "chefredaktionen" - DR Medier. Samtidig oprettes nyt direktørområde med fokus på digital publicering. Omkring hver 10. medarbejder omplaceres, men generaldirektør afviser fyringer.

Maria Rørbye Rønn, DR's generaldirektør. | Foto: Bjarne Bergius Hermansen / DR

Behovet for digital omstilling får nu DR til at ændre organisationen radikalt.

I forbindelse med en ny digital strategiplan, der skal frigøre selvforståelsen fra en tankegang rundet af flow-distribution og kanal-siloer, gør DR op med den organisationsmodel, der har været definerende gennem næsten 25 år og nedlægger strategienheden DR Medier – også kendt som ”chefredaktionen”.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen. (Rettet)

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs