MediaWatch

Nyt medie med forskningsrødder vil nå breakeven på godt et år

Århus Universitetsforlags nye mediesatsning Vid & Sans lægger fra land til en abonnementspris på niveau med streamingtjenester og vil nå en håndfuld tusinde abonnenter i 2023 med forskningsbaseret journalistik.

Chefredaktør for Vid & Sans, Søren Schultz Jørgensen, er tidligere selvstændig rådgiver og mediekommentar | Foto: PR/Aarhus Universitetsforlag

Med 3,1 mio. kr. i støtte fra Innovationspuljen tager Århus Universitetsforlag skridtet ind på nyhedsmarkedet med lanceringen fredag af det digitale medie Vid & Sans.

Mediesatsningen skal føre universitetsforlagets rødder og dna i videns- og forskningsformidling ud i journalistikken og trykteste, om forskningsbaseret journalistik kan nå bredt ud - og i en grad, der vil få folk til at lægge 89 kr. om måneden for at læse med.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs