MediaWatch

Medie: Apple vil skrue op for indhold på streamingtjeneste

To år efter Apple lancerede streamingtjenesten Apple TV+ har techkoncernen planer om at fordoble tilførslen af nyt indhold og sætte tryk på markedsføringen næsten år.

"The Morning Show" med skuespillerne Jennifer Aniston og Reese Witherspoon er blandt slagvarene på Apple TV+ | Foto: Noah Berger/AFP/Ritzau Scanpix

Techkoncernen Apple vil give streamingtjenesten Apple TV+ en vitaminindsprøjtning næste år, skriver Dagens Media, der citerer The Information.

Ifølge The Informations kilder vil Apple mere end fordoble tilførslen af nye tv-serier og film, så der kommer nyt indhold til ugentligt. Derudover vil koncernen bruge mere end 500 mio. dollar på markedsføring af tjenesten, fremgår det.

Analytikre vurderer, at Apple TV+ har omkring 40 mio. abonnenter - langt fra alle er dog betalende kunder. Til sammenligning har Netflix og Disney+ henholdsvis cirka 209 mio. og godt 100 mio. abonnenter.

I en undersøgelse fra Wilke svarer 5 pct. af de danske husstande, at de abonnenerer på Apple TV+. Det er lidt mindre end Amazon Prime (7 pct.) og lidt mere end Paramount+ (4 pct.). Størst på det danske marked er Netflix, som 55 pct. svarede, de abonnerer på, efterfulgt af TV 2 Play, som 36 pct. af de adspurgte har abonnement på.

Apple TV+ gik i luften i 2019 og har bl.a. "The Morning Show" og "Ted Lasso" som drama-flagskibe.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Bornholms Tidende er sendt ud i spare- og fyringsrunde, DR's dramachef blev afskediget, og Louds nye programdirektør varslede store forandringer for den unge radio. Få overblikket over en travl uge i den danske mediebranche.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs