MediaWatch

Some-platforme indfører globale børnerestriktioner efter britisk lov

En stribe digitale platforme har lavet tiltag for at gøre sig mere børnevenlige. Ændringerne er globale, men er sket i kølvandet på skærpelse af britisk lov for indhold til børn.

Foto: Lionel Bonaventure/AFP/Ritzau Scanpix

Tre af verdens mest udbredte sociale medieplatforme har på kort tid justeret den digitale indmad for at værne om børn, der bruger dem. Det skriver The Guardian.

Tik Tok, der bl.a. er kendt for at have en relativt ung brugerskare, har slukket for notifaktioner efter "sengetid" for brugere under 18 år. Instagram har i sin nyeste version lukket for annoncemålretning for børn under 18 år, og på Youtube er auto-afspilningsfunktionen ikke tilgængelig for børnebrugere - hvis de altså er logget ind.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Tidligere Loud-direktør lancerer nyhedspodcast

Pengene til lanceringen af projektet er de tre måneders løn, som Rasmus Mark Pedersen fik efter at være blevet fyret fra det tidligere Radio Loud. Om et halvt år skal podcasten have økonomi til at ansætte flere medarbejdere.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs