Google vil blokere for målrettede annoncer til børn

Som et led i en række tiltag, der skal forbedre den digitale sikkerhed for børn og unge på platforme som Youtube, vil Google blokere for målrettede annoncer til aldersgruppen under 18 år.
Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix
Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix

Google vil blokere for målrettede annoncer, der har brugere under 18 år i kikkerten. Det skriver koncernen i et blogindlæg, der præsenterer en række nye stramninger, som skal beskytte børn og unge bedre i deres digitale færden på platforme som Youtube og Googles søgemaskine.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også