Analytiker: Vi har ikke nået mætningspunktet for streaming endnu

Udvalget af tv-streamingtjenester bugner, og nye kommer hele tiden til Danmark. Medieanalytiker ser dog stadig plads i markedet, fordi forbrugerne flytter penge fra tv-pakker til streaming.
Foto: PR/TV 2
Foto: PR/TV 2

Næste år ruller den amerikanske tjeneste Skyshowtime ind i Danmark og afløser den dugfriske tjeneste Paramount+. Det er blot den seneste i et konstant voksende udbud af streamingtjenester i markedet, men vi har endnu ikke nået mætningspunktet, vurderer medieanalytiker fra Copenhagen FutureTv, Claus Bülow Christensen, i Politiken.

"Grænsen er ikke nået endnu, blandt andet fordi husstandene stadig får frigivet nogle penge på mediebudgettet, blandt andet fordi man opsiger sit gamle kabel-tv," siger han til Politiken.

Han får opbakning af medieanalytiker i DR Medieforskning, Dennis Christensen, der er er enig i, at kagen, der slås om, hele tiden vokser. Det er underbygget af, at andelen af danskere, der kun har et streamingabonnement, er steget fra 13 pct. i 2018 til 31 pct. i 2021, mens andelen af borgere, der kun har tv-pakke faldet fra 18 til 10 pct. i perioden ifølge en undersøgelse af Copenhagen Future.

Skyshowtime udløber af en ny joint venture mellem de amerikanske mediekæmper ViacomCBS og Comcast og afløser Paramount+, der for få måneder siden blev lanceret i Danmark.

DR og TV 2: Meget indhold drukner på vores streamingtjenester 

Amerikansk streamingfusion rammer kort efter dansk lancering og TV 2-aftale 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også