MediaWatch

DR og TV 2: Meget indhold drukner på vores streamingtjenester

Copenhagen TV Festival: Porteføljerne på DRTV og TV 2 Play skal strammes til, og der skal postes flere ressourcer i markedsføring og personalisering, hvis de to public service-medier skal tiltrække og fastholde brugere, lyder det fra chefer. "Det ikke er mange serier, der kan bryde igennem lydmuren," siger TV 2-chef.

Foto: Uffe Weng

Skal DR og TV 2 stå distancen i den intensiverende streamingkrig, er det ikke nok at producere spandevis af kvalitetsindhold til alle de målgrupper, som public service-kontrakten tilsiger, at de to broadcastere skal nå.

Sådan lød en af konklusionerne under den sidste session ved årets Copenhagen TV Festival, hvor publiceringscheferne hos TV 2 og DR gav et sjældent indblik i, hvordan danskerne bruger deres platforme, og hvilke udfordringer de har med omstillingen fra flow til stream.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Franske medier lander indholdsaftale med Facebook

En forhandlingsalliance, der bl.a. repræsenterer Le Monde og Le Figaro, har netop indgået en aftale med Facebook om visning af journalistisk indhold. Aftalen er et bevis på, hvad der kan opnås gennem løsningsorienteret dialog, siger det sociale medieselskab.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs