Facebook: Nyhedsmedier fylder en fjerdedel af opslag med eksterne links i USA

Indhold med link til Youtube og Amazon har mere end dobbelt så mange visninger i amerikanske brugeres primære Facebook-feed end de mest viste nyhedssites, fremgår det i en ny kvartalsrapport fra techkoncernen.
Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix
Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix

Facebook løfter nu en del af sløret for, hvad det er for noget indhold, der bliver set af flest brugere på platformen. Det sker i en ny kvartalsrapport udgivet i regi af koncernens Transparancy Center, som belyser visninger i amerikanske brugeres news feeds.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også