"Idéen om, at det er data, der træffer beslutningerne, er en kæmpe stråmand"

Minitema: Datadreven journalistik. Ekstra Bladet har samlet alle brugerdata for salg og redaktionelt i ét knudepunkt. Det er naturligt, når det er de samme brugere, det drejer sig om, siger digital direktør Kasper Worm-Petersen.
Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix
Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix
AF STEN LØCK, FREELANCEJOURNALIST

Brugerdata er kommet for at blive, og Ekstra Bladet har taget konsekvensen ved at pulje dataarbejdet for det redaktionelle, indholdssalg og annoncesalg.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også