MediaWatch

"Idéen om, at det er data, der træffer beslutningerne, er en kæmpe stråmand"

Minitema: Datadreven journalistik. Ekstra Bladet har samlet alle brugerdata for salg og redaktionelt i ét knudepunkt. Det er naturligt, når det er de samme brugere, det drejer sig om, siger digital direktør Kasper Worm-Petersen.

Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

Brugerdata er kommet for at blive, og Ekstra Bladet har taget konsekvensen ved at pulje dataarbejdet for det redaktionelle, indholdssalg og annoncesalg.

"Vi ville give arbejdet med brugerdata mere strategisk vægt og samlede det derfor i funktionen Strategisk Udvikling, hvor vi beskæftiger os med alle tre forretningsben," siger Kasper Worm-Petersen, digital direktør hos Ekstra Bladet.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Aller Media-topchef om nedlæggelse af printmagasin til unge: "Tiden er moden"

Næste år ville ”Vi Unge” som printmagasin være fyldt 60 år. Men fra årsskiftet er den trykte version af magasinet til teenagepiger fortid. Topchef i Aller Media kalder det en ”meget logisk beslutning” og forklarer samtidig, hvad der ligger bag en række andre, større ændringer i Aller Medias redaktionelle setup.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs