MediaWatch

"Idéen om, at det er data, der træffer beslutningerne, er en kæmpe stråmand"

Minitema: Datadreven journalistik. Ekstra Bladet har samlet alle brugerdata for salg og redaktionelt i ét knudepunkt. Det er naturligt, når det er de samme brugere, det drejer sig om, siger digital direktør Kasper Worm-Petersen.

Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

Brugerdata er kommet for at blive, og Ekstra Bladet har taget konsekvensen ved at pulje dataarbejdet for det redaktionelle, indholdssalg og annoncesalg.

"Vi ville give arbejdet med brugerdata mere strategisk vægt og samlede det derfor i funktionen Strategisk Udvikling, hvor vi beskæftiger os med alle tre forretningsben," siger Kasper Worm-Petersen, digital direktør hos Ekstra Bladet.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny Zetland-chefredaktør, redning af radiokanaler og Radio Loud 2.0 har været ingredienserne i denne uges mediegryderet. Få stillet sulten med vores sammenkog af de vigtigste historier i denne briefing.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs