MediaWatch

Berlingskes digitale redaktionschef: "Vi skal vænne os til at tænke i data og mønstre"

Minitema: Datadrevet journalistik. I arbejdet med brugerdata ligger den største opgave i at forstå og rydde op i den eksisterende data frem for at bruge krudt på at skovle flere flere data ind. Det siger Berlingskes digitale redaktionschef, Kevin Walsh, som kalder måling af data for et paradigmeskifte på aviserne.

Foto: Finn Frandsen/Politiken/Ritzau Scanpix/Politiken

Aviserne skal for første gang i deres levetid vænne sig til, at artikler bliver målt på en række digitale parametre, og det er en stor omvæltning, mener Berlingskes digitale redaktionschef, Kevin Walsh.

"Det er næsten et større paradigmeskifte, end da vi gik på nettet," siger han.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

TV 2 fortsætter reklamevækst - millionforlig kapper af overskud

Ny tocifret vækst i reklamesalget er med til at sende TV 2's omsætning over 2,5 mia. kr. efter tredje kvartal. Øgede omkostninger og trecifret millionerstatning til Discovery sænker bundlinjen. "Det går godt for TV 2, men udfordringsbilledet er det samme," siger finansdirektør.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs