MediaWatch

Berlingskes digitale redaktionschef: "Vi skal vænne os til at tænke i data og mønstre"

Minitema: Datadrevet journalistik. I arbejdet med brugerdata ligger den største opgave i at forstå og rydde op i den eksisterende data frem for at bruge krudt på at skovle flere flere data ind. Det siger Berlingskes digitale redaktionschef, Kevin Walsh, som kalder måling af data for et paradigmeskifte på aviserne.

Foto: Finn Frandsen/Politiken/Ritzau Scanpix/Politiken

Aviserne skal for første gang i deres levetid vænne sig til, at artikler bliver målt på en række digitale parametre, og det er en stor omvæltning, mener Berlingskes digitale redaktionschef, Kevin Walsh.

"Det er næsten et større paradigmeskifte, end da vi gik på nettet," siger han.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Top 20: OL-håndbold og sejlsport trak flest seere

TV 2's nye underholdningsprogram "Først og sidst" tabte sin førerposition fra forrige uge til en række OL-opgør, som skubbede andre formater ned af listen. OL stod for 12 af 20 udsendelser i Kantar Gallups liste over sidste uges 20 mest sete liveprogrammer.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs