MediaWatch

Outdoor-udbyder holdt skindet på næsen i corona-år

Nedlukningen sidste år satte dybe spor i resultatet hos outdoor-selskabet AFA JCDecaux. Kompensationsordninger var med til at sikre et overskud på niveau med 2018-resultatet.

Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

Outdoor-selskabet AFA JCDecaux blev ikke overraskende slået tilbage resultatmæssigt i 2020, hvor corona i lange perioder lagde outdoorannoncerings hjemmebane i det offentlige rum øde.

Bruttofortjenesten faldt fra 94 mio.kr. i 2019 til 70,8 mio. kr. i 2020, mens driftsresulatet før finansielle poster blev halveret fra 41 mio. kr. i 2019 til 20,55 mio. kr. i 2020. Årsresultatet så en tilsvarende nedgang fra 32 mio. kr. i 2019 til 15,65 mio. kr. i 2020.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs