MediaWatch

Dentsu og JP/Politikens Hus indgår samarbejde om "Køb dansk"-initiativ

JP/Politikens Hus har indgået et samarbejde om deling af annoncerelevant brugerdata med mediebureauet Dentsu, der skal give annoncører et alternativ til Google og Facebook.

Adm. direktør for Dentsu Ulrik Petersen og vicedirektør i JP/Politikens Hus, Dorthe Bjerregaard-Knudsen. | Foto: Dentsu Aegis Network og Emma Sejersen/JPPOL/PR (sammensat af MediaWatch)

Som modspil til udenlandske techkoncerners indtog på det digitale annoncemarked har bureaugruppen Dentsu og JP/Politikens Hus givet håndslag på en aftale, der giver Dentsus kunder adgang til brugerdata indsamlet fra mediehusets nyhedssites til bedre målretning af deres annoncer.

Det skriver Dentsu i en pressemeddelelse.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs