MediaWatch

Dentsu og JP/Politikens Hus indgår samarbejde om "Køb dansk"-initiativ

JP/Politikens Hus har indgået et samarbejde om deling af annoncerelevant brugerdata med mediebureauet Dentsu, der skal give annoncører et alternativ til Google og Facebook.

Adm. direktør for Dentsu Ulrik Petersen og vicedirektør i JP/Politikens Hus, Dorthe Bjerregaard-Knudsen. | Foto: Dentsu Aegis Network og Emma Sejersen/JPPOL/PR (sammensat af MediaWatch)

Som modspil til udenlandske techkoncerners indtog på det digitale annoncemarked har bureaugruppen Dentsu og JP/Politikens Hus givet håndslag på en aftale, der giver Dentsus kunder adgang til brugerdata indsamlet fra mediehusets nyhedssites til bedre målretning af deres annoncer.

Det skriver Dentsu i en pressemeddelelse.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Organisationer: EU-afgørelse baner vej for digital nulmoms på magasiner

EU's ministerråd har godkendt en ændring af et momsdirektiv, som giver EU's medlemslande større fleksibilitet i forhold til at indføre fx nulmoms. Ifølge Danske Medier, Grakom og Dansk Erhverv er det et grønt lys fra EU-side til at udvide digital nulmoms til digitale magasiner i Danmark.

DR-chef stopper efter sag om grænseoverskridende adfærd

DR har indledt en personalesag imod en chef for at have opført sig i strid med DR's interne kodeks for god adfærd. Chefen er stoppet, oplyser DR, der i januar vil foretage en anonym undersøgelse internt om omfanget af krænkende adfærd. DR-chef erkender og undskylder i opslag på Facebook. (Opdateret)

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs