MediaWatch

Norsk mediekæmpe overtager DBA: "Jeg håber helt sikkert, at vi har en større portefølje i Danmark om fem år"

Efter opkøbet af Ebays markedspladser sidste år overtager Schibsted nu formelt Den Blå Avis samt Bilbasen og planter flag i Danmark. Det nye fodfæste skal styrke væksten og udbygges, siger topchef Kristin Skogen Lund.

Schibsted havde i 2020 er omsætning på 13 mia. norske kr. - ca. 8,8 mia. kr. | Foto: PR/Schibsted

Knap et år efter Schibsted i en milliardhandel købte Ebays rubrikmarkeder, overtager den norske mediejætte nu formelt de danske dele i handlen, DBA, Bilbasen og Bilinfo.

Mens det er Schibsteds datterselskab Adevinta, der nu driver Ebays internationale markedsplads, har moderskibet i Schibsted taget de danske Ebay-dele under vingerne i Schibsted Denmark ApS.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs