MediaWatch

Norsk mediekæmpe overtager DBA: "Jeg håber helt sikkert, at vi har en større portefølje i Danmark om fem år"

Efter opkøbet af Ebays markedspladser sidste år overtager Schibsted nu formelt Den Blå Avis samt Bilbasen og planter flag i Danmark. Det nye fodfæste skal styrke væksten og udbygges, siger topchef Kristin Skogen Lund.

Schibsted havde i 2020 er omsætning på 13 mia. norske kr. - ca. 8,8 mia. kr. | Foto: PR/Schibsted

Knap et år efter Schibsted i en milliardhandel købte Ebays rubrikmarkeder, overtager den norske mediejætte nu formelt de danske dele i handlen, DBA, Bilbasen og Bilinfo.

Mens det er Schibsteds datterselskab Adevinta, der nu driver Ebays internationale markedsplads, har moderskibet i Schibsted taget de danske Ebay-dele under vingerne i Schibsted Denmark ApS.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Døds- og bombetrusler mod Loud, ny radiosatsning i Jysk Fynske Medier, datajournalistik og nye kvartalstal har udgjort rammen for denne uge i mediebranchen. Få overblikket her.

B.T. beklager pornoklip i artikel

I en B.T.- artikel fra 2015 er en indlejret video med lødigt indhold byttet ud med en pornovideo. Ifølge chefredaktør vil B.T. genoverveje brug af indlejringer.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs