MediaWatch

Norsk mediekæmpe overtager DBA: "Jeg håber helt sikkert, at vi har en større portefølje i Danmark om fem år"

Efter opkøbet af Ebays markedspladser sidste år overtager Schibsted nu formelt Den Blå Avis samt Bilbasen og planter flag i Danmark. Det nye fodfæste skal styrke væksten og udbygges, siger topchef Kristin Skogen Lund.

Schibsted havde i 2020 er omsætning på 13 mia. norske kr. - ca. 8,8 mia. kr. | Foto: PR/Schibsted

Knap et år efter Schibsted i en milliardhandel købte Ebays rubrikmarkeder, overtager den norske mediejætte nu formelt de danske dele i handlen, DBA, Bilbasen og Bilinfo.

Mens det er Schibsteds datterselskab Adevinta, der nu driver Ebays internationale markedsplads, har moderskibet i Schibsted taget de danske Ebay-dele under vingerne i Schibsted Denmark ApS.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

TV 2 fortsætter reklamevækst - millionforlig kapper af overskud

Ny tocifret vækst i reklamesalget er med til at sende TV 2's omsætning over 2,5 mia. kr. efter tredje kvartal. Øgede omkostninger og trecifret millionerstatning til Discovery sænker bundlinjen. "Det går godt for TV 2, men udfordringsbilledet er det samme," siger finansdirektør.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs