MediaWatch

Watch Medier går i luften med nyt ejendomsmedie i Norge

Watch Medier tager til efteråret endnu et skridt ind på det norske marked med lanceringen af EiendomsWatch, der skal stille skarpt på boligmarkedet i landet og de centrale aktører i branchen.

Øyvind Henriksen, redaktør på det kommende EjendomsWatch i Norge. | Foto: PR / Watch Medier

Efter sommerferien udvider Watch Medier porteføljen uden for Danmark med et nyt, abonnementsbaseret branchemedie i Norge - denne gang med fokus på ejendomsbranchen. Det skriver Watch Medier i en pressemeddelelse.

Som MediaWatch før har berettet får det nye digitale medie Øyvind Henriksen i spidsen som redaktør. Han er i færd med at sætte sit redaktionshold.

Lanceringen af EiendomsWatch kommer i kølvandet på udrulningen af FinansWatch i Norge, hvis redaktion skød arbejdet i gang i maj 2020.

"Vi er meget glade for at være i Norge. Finansbranchen har taget godt imod FinansWatch, og vi har også store forventninger til EiendomsWatch, som både skal give læserne eksklusive nyheder og overblik over, hvad der sker i branchen," siger Rasmus Emborg, Watch Mediers internationale redaktør.

EjendomsWatch har eksisteret i Danmark siden 2016 og udkommer som de øvrige nichemedier dagligt som nyhedsbrev og online.

I pressemeddelelsen fremgår det, at WatchMedier, som er ejet af JP/Politikens Hus, har endnu et norsk branchemedie på tegnebrættet, som man agter at kunne annoncere i løbet af efteråret.

Watch Medier, som MediaWatch også er en del af, satser også på at udvide mod syd og lancerede erhvervsmediet FinanzBusiness med dedikeret redaktion i Frankfurt sideløbende med det norske indtog sidste år.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs