MediaWatch

Regionale mediehuse slår kræfterne sammen i nyt journalistisk samarbejde

Jysk Fynske Medier, TV 2 Fyn, TV 2 Nord og Det Nordjyske Mediehus fletter fingre og puljer journalistiske ressourcer i nyt samarbejde omkring nyhedsindhold og arrangementer på Fyn og i Nordjylland. "Jeg håber, der i en eller anden grad bliver en form for udveksling hver dag," siger direktør.

Foto: Louise Koustrup/Ritzau Scanpix

Fire regionalmedier nytænker skellet mellem private og public service og indgår samarbejde om lokaljournalistikken. Det oplyser Jysk Fynske Medier, TV 2 Fyn, TV 2 Nord og Det Nordjyske Mediehus i en fælles pressemeddelelse.

I løbet af det næste år vil mediehusene udvikle det, de kalder et publicistisk samarbejde på tværs af de to kommercielle mediehuse Jysk Fynske Medier og Det Nordjyske Mediehus samt de to regionale public service-stationer, TV 2 Nord og  TV 2 Fyn.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Top 20: OL-håndbold og sejlsport trak flest seere

TV 2's nye underholdningsprogram "Først og sidst" tabte sin førerposition fra forrige uge til en række OL-opgør, som skubbede andre formater ned af listen. OL stod for 12 af 20 udsendelser i Kantar Gallups liste over sidste uges 20 mest sete liveprogrammer.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs