MediaWatch

Analysebureau venter globalt annonceopsving i 2021

Ifølge en prognose fra analysebureauet Magna vil sidste års opbremsning på annoncemarkedet blive afløst af en globale vækst på over 10 pct. - men primært drevet af digitale platforme.

Foto: Thomas Borberg

Kombinationen af en verdensøkonomi, der er ved at lægge corona bag sig, forbrugere klar til at bruge penge igen og en sommer med store sportsbegivenheder som EM i fodbold og OL i Tokyo vil få annoncørerne til lommerne og øge investeringerne betydeligt i år.

Det spår bureauet Magna, der er en del af bureaugruppen IPG Mediabrands, skriver Financial Times.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Døds- og bombetrusler mod Loud, ny radiosatsning i Jysk Fynske Medier, datajournalistik og nye kvartalstal har udgjort rammen for denne uge i mediebranchen. Få overblikket her.

B.T. beklager pornoklip i artikel

I en B.T.- artikel fra 2015 er en indlejret video med lødigt indhold byttet ud med en pornovideo. Ifølge chefredaktør vil B.T. genoverveje brug af indlejringer.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs