MediaWatch

Ny streamingtjeneste vil bygge forretning på mesterlære-videoer

Med en række profiler inden for bl.a. iværksætteri som mesterlærere vil en ny abonnementsbaseret streamingtjeneste bygge bred, alternativ uddannelsesplatform. Blandt investorerne er bureauet Subscrybe og kokken Claus Meyer.

Foto: PR / Meyers Køkken

En ny streamingtjeneste, Mesterlære, stempler ind på det digitale uddannelsesmarked. Det skriver Finans.

Forretningsgrundlaget for den abonnementsbaserede tjeneste, der koster 99 kr. om måneden, er en række videoforløb med rollemodeller, der giver deres viden og erfaring videre.

Blandt de medvirkende rollemodeller er stifter af Heartbeats, Le Gammeltoft, samt kokken Claus Meyer, der også har postet penge i platformen. Også salgsbureauet Subscrybe er blandt investorerne.

"Det var en hård fødsel, men jeg blev så begejstret, at jeg endte med at investere i virksomheden. Frem for alt er det en kæmpe fornøjelse at hjælpe med at systematisere udbredelsen af ideen om det slumrende mesterskab i det enkelte menneske," udtaler Claus Meyer i en meddelelse.

På listen over rollemodeller, der vil dele ud af deres praktiske faglighed på Mesterlære, er også EU-kommissær Margrethe Vestager, erhvervsmanden Christian Stadil og stifteren af Tiger-butikkerne, Lennart Lajboschitz.

Bag streamingtjenesten står direktør Per Rosenkrantz Holm, Tobias Hertz og Mette Martinussen.

Mere fra MediaWatch

Heartbeats slutter sig til kritik af ændringer på Loud

Det vil være decideret konkurrenceforvridende, hvis Berlingske Media får godkendelse af Radio- og tv-nævnet til at øge sin ejerandel i den statsligt finansierede dab-kanal Loud. Det mener det lydproducerende medier Heartbeats ifølge Berlingske. Dermed tilslutter mediet sig kritikken fra Zetlands direktør Tav Klitgaard samt Podimos adm. direktør Morten Strunge, som over for MediaWatch har kaldt situationen "absurd"."At man nu kan handle offentlige støttekroner på denne her måde – og på den måde bygge en privat virksomhed endnu stærkere – synes jeg er vanvittigt og fuldstændig konkurrenceforvridende," siger Le Gammeltoft, stifter og kreativ direktør i Heartbeats.Kritikken går på, at dab-radioen Loud får ca. 65 mio. kr. årligt i offentlig støtte, og at Berlingske Media som hovedejer de kommende to år, indtil sendetilladelsen udløber, reelt vil få ca. 150 mio. kr. i offentlig støtte, som mediekoncernen kan bruge til at styrke sin produktion af lydindhold.De hæfter sig sammenfattet ved, at Berlingske Media dermed de kommende to et halvt år reelt får i omegnen af 150 millioner kroner i offentlig støtte, som mediekoncernen kan bruge til at løfte sin lydproduktion.Berlingske Media ønsker at øge sin ejerandel i Loud fra 40 til 91 pct. samt ændre stationens navn til 24syv.

TV 2-ansatte bruger efteruddannelsesdage på kulturforbedring

TV 2 Nyhedernes ansatte bliver trukket to uddannelsesdage på kurser, der skal forbedre arbejdsmiljøet efter sidste års fokus på kulturproblemer og en hård tone i afdelingen. Det sker efter aftale med tillidsfolk og er en fælles investering i arbejdet, siger hovedtillidsrepræsentant.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs