MediaWatch

Aller Media tilslutter sig dansk annonceplatform

Publisher Platform får nu Aller Media med ombord. Den medieejede reklameplatform har dermed sikret sig endnu en stor partner i konkurrencen med globale techkoncerner på det digitale annoncemarked.

Kenneth Brenøe, bestyrelsesformand for Publisher Platform (tv.) og Lars Kroløkke, direktør for digital transformation i Aller Media. | Foto: Brian Buchard/TV 2 & JESPER SUNESEN / Aller Foto & Video

Mediehuset Aller Media indgår i samarbejdet Publisher Platform, der er en række danske mediers modstykke til salgsuniverser fra techkoncerner som Google og Facebook. Det skriver TV 2 i en pressemeddelelse.

Foruden konkurrencen med techselskaberne er det særligt det kontekstbaserede salg, der har trukket Aller med i Publisher Platform-folden. Det er med til at fremtidssikre platformen, i en tid hvor de tektoniske annoncesalgsplader bevæger sig mod et brud med målretning af reklamer baseret på cookies og tredjepartsdata, vurderer Lars Kroløkke, direktør for digital transformation i Aller Media.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Facebook lancerer podcast-funktion

Podcastproducenter får en ny kanal at nå potentielle lyttere på, når den sociale medieplatform i næste uge introducerer en særskilt podcast-funktion.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs