MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

DR nærmer sig 1 mia. visninger på Youtube, tv-selskaber har fået corona-kompensation, nichemedie opgav ævred, Loud-redegørelser skal i høring, og Femina har fået mere kant. Et styks overblik over ugens gang i Mediedanmark er hermed serveret.

Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

En kort uge går på hæld og indvarsler dage i hvedernes tegn. Men inden du lander i sofaen med de lune hvedeknopper, kan du her tage på rundtur blandt ugens største begivenheder i Mediedanmark.

Vi indleder runden hos vores allesammens public service-kæmpe, Danmarks Radio. Her fortalte mediedirektør Henriette Marienlund, at videoerne på DR's kanaler på Youtube efterhånden har akkumuleret over 900 mio. afspilninger og har godt fat i børn og unge. Formålet med DR's tilstedeværelse på Youtube er imidlertid ikke at maksimere seere, men at bruge det som udstillingsvindue for at få især de unge brugere over på DR's egne platforme, forklarede direktøren. Forstå, hvad hun mener, her.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

TV 2-ansatte bruger efteruddannelsesdage på kulturforbedring

TV 2 Nyhedernes ansatte bliver trukket to uddannelsesdage på kurser, der skal forbedre arbejdsmiljøet efter sidste års fokus på kulturproblemer og en hård tone i afdelingen. Det sker efter aftale med tillidsfolk og er en fælles investering i arbejdet, siger hovedtillidsrepræsentant.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs