
Det er ikke bare annonceomsætningen på nettet, som Google og Facebook har erobret større andele af på de sidste ti år. Kigger man på den bagvedliggende teknologi, der gør det muligt at købe og afsætte onlineannoncer, er Google langt de største leverandør, viser en analyse, som KPMG har lavet for Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.
Ifølge analysen, der blev offentliggjort i sidste uge, sidder Google bl.a. på 75-85 pct. af brugen af adserver-teknologi i handlen og 40-55 pct. af Supply Side Platform (SSP) på sælgersiden, samt 50-50 pct. af købssidens teknologiplatform Demand Side Platform (DSP).
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app