Rapport fra Konkurrencestyrelsen: Google og Facebooks vækst kan svække nyhedsmedierne

Ny rapport, som KPMG har udarbejdet for Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, peger på, at især Googles, men også Facebooks vækst og position på det danske annoncemarked potentielt kan tage ilt ud af de journalistiske mediers rolle i den offentlige debat. Få fire hovedpunkter i rapporten her. (Rettet)
Arkivfoto fra Googles europæiske hovedkontor i Bruxelles. | Foto: Virginia Mayo/AP/Ritzau Scanpix
Arkivfoto fra Googles europæiske hovedkontor i Bruxelles. | Foto: Virginia Mayo/AP/Ritzau Scanpix

Rettet kl. 14.42: I en tidligere version fremstod direktør Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Jakob Hald, som afsender på artiklens andet citat: "Generelt presser...". Der er dog tale om et citat fra selve analysen og ikke Jakob Hald. MediaWatch beklager fejlen.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også