MediaWatch

Ny kommerciel direktør skal give Ekstra Bladets digitale abonnementssalg et los

Det er ikke flere sidevisninger, men flere abonnenter og bredere læserkreds, der står som hovedopgave for Ekstra Bladets nye kommercielle direktør, Signe Skarequist. Hun ser ikke sorte skyer over økonomien med afskeden med massageannoncer.

Ny kommerciel direktør for Ekstra Bladet har stået i spidsen for det digitale annoncesalg, nu venter opgaven med at løfte abonnementsindtægterne. | Foto: PRIVATFOTO/MBV

Ekstra Bladets øverste ledelse gennemgik onsdag et hurtigt og gennemgribende hamskifte med nyheden om Poul Madsens afgang som ansv. chefredaktør. I røgskyerne fyldte det mindre, at der også på den kommercielle toppost var skiftedag. Her forsvandt den nu tidligere kommercielle direktør Claus Brix efter knap fire år på posten. Afløseren er Signe Skarequist, der hidtil har været chef for digitalt salg og ad tech.

I den rolle har hun bl.a. været spydspids i Ekstra Bladets og JP/Politikens Hus' udvikling hen mod at udnytte førstepartsdata for at imødegå et digitalt annoncemarked, hvor cookies og tredjepartsdata er kommet i bad standing hos gatekeepere som Apple og Google.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny Zetland-chefredaktør, redning af radiokanaler og Radio Loud 2.0 har været ingredienserne i denne uges mediegryderet. Få stillet sulten med vores sammenkog af de vigtigste historier i denne briefing.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs