MediaWatch

Opkøb, ny lancering og ny salgsorganisation øgede Monitormediers underskud i 2020

Nichefamilien hos Monitormedier voksede sidste år, og det samme gjorde underskuddet. Det skyldes bl.a. opkøb og lancering af nyt medie, forklarer direktør, der varsler flere lanceringer og nyt underskud i 2021.

Anders Jerking er ansv. chefredaktør og adm. direktør for Monitormedier | Foto: Jens Dresling

2020 blev et nyt år med underskud for Monitormedier, der tidligere hed Politiken Nicher. Det viser selskabets regnskab for sidste år.

Resultatet af primær drift blev et minus på knap 4,9 mio. kr. – godt 1 mio. kr. mere end i 2019. På nederste linje i regnskabet står et minus på godt 3,8 mio. kr. – et underskud, der er 30 pct. større end året før. Monitormedier oplyser ikke omsætningstal, men bruttofortjenesten blev tæt på firedoblet i 2020 og landede på godt 2,9 mio. kr.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Foreløbig kulmination på "grønlandssagen", Sjællandske køber op, sunde producentbundlinjer og TV 2 Play når nye kundehøjder. Mediebranchen har ikke ligget på den lade side i sommervarmen - få overblikket med ugens overflyvning.

Facebook lancerer podcast-funktion

Podcastproducenter får en ny kanal at nå potentielle lyttere på, når den sociale medieplatform i næste uge introducerer en særskilt podcast-funktion.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs