Data-myndighed vil have EU til at overveje forbud mod målrettede annoncer

De europæiske lovgivere bør overveje at gribe ind over for målrettet reklame baseret på sporing og begrænse, hvilke typer data der må bruges til bl.a. at optimere annoncering, mener EU's databeskyttelsesmyndighed.
Foto: Johanna Geron/Reuters/Ritzau Scanpix
Foto: Johanna Geron/Reuters/Ritzau Scanpix

Arbejdet med en strammere regulering af digitale platforme og beskyttelsen af EU-borgeres data og privatliv på nettet i regi af EU fortsætter, og i sidste uge præsenterede EU's uafhængige databeskyttelsesmyndighed, EDPS, sin respons på Kommissionens udspil til Digital Service Act - der bl.a. skal tage livtag med techselskabernes ansvar for indhold på deres platforme.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også