MediaWatch

Data-myndighed vil have EU til at overveje forbud mod målrettede annoncer

De europæiske lovgivere bør overveje at gribe ind over for målrettet reklame baseret på sporing og begrænse, hvilke typer data der må bruges til bl.a. at optimere annoncering, mener EU's databeskyttelsesmyndighed.

Foto: Johanna Geron/Reuters/Ritzau Scanpix

Arbejdet med en strammere regulering af digitale platforme og beskyttelsen af EU-borgeres data og privatliv på nettet i regi af EU fortsætter, og i sidste uge præsenterede EU's uafhængige databeskyttelsesmyndighed, EDPS, sin respons på Kommissionens udspil til Digital Service Act - der bl.a. skal tage livtag med techselskabernes ansvar for indhold på deres platforme.

Udspillet til en digital reform fra EU-Kommissionen blev præsenteret i december, og siden har EDPS altså trevlet de foreslåede tiltag igennem.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

TV 2-ansatte bruger efteruddannelsesdage på kulturforbedring

TV 2 Nyhedernes ansatte bliver trukket to uddannelsesdage på kurser, der skal forbedre arbejdsmiljøet efter sidste års fokus på kulturproblemer og en hård tone i afdelingen. Det sker efter aftale med tillidsfolk og er en fælles investering i arbejdet, siger hovedtillidsrepræsentant.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs