MediaWatch

Altinget sætter strøm til nyt erhvervsmedie i januar

Altinget sætter nyt nichemedie i søen den 20. januar og når dermed op på 25 af slagsen.

Foto: Screenshot

Den 20. januar lancerer Altinget det nye erhvervsmedie, som man har barslet med siden sommer, og det kommer til at få navnet Altinget Erhverv. Redaktør bliver Christoffer Lund-Hansen, som allerede blev ansat i slutningen af september. Sådan lyder det i en pressemeddelelse.

Chefredaktør Jakob Nielsen mener, at man har fundet et hul i markedet, som Altinget Erhverv skal udfylde.

”Der findes en række stærke erhvervsmedier i Danmark, men ikke et der fokuserer benhårdt på erhvervspolitikken og dermed hele den politiske proces fra udspil til høringsfase og forlig. Vi kommer ikke til at give læseren seneste nyt om aktiekurser eller kvartalsregnskaber. I stedet holder vi erhvervslivet ajour på den politik, der påvirker deres rammevilkår,” siger han.

Med sit nyeste skud på stammen er Altinget nu oppe på 25 nichemedier. Målsætningen for det nye medie er "at blive erhvervslivets nemmeste kanal for direkte adgang til politikerne," lyder det i pressemeddelelsen.

I oktober åbnede Altinget døren til lokaljournalistikken, da Altinget Hovedstaden så dagens lys.

Nyt nichemedie fra Altinget genstarter vækstplaner efter coronakrise og sparerunde

Altinget hyrer redaktør til erhvervsniche 

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Illustreret Videnskab hentede ny chefredaktør med fortid på B.T., Sam Productions meldte om sikker sejlads gennem 2021, inden modvind ramte i 2022, og rundspørge viste begrænset vilje til at betale for podcasts. Dét og meget mere kan du blive klogere på i denne uges overflyvning over mediebranchen.

Flertal vil af med spilreklamer

Et flertal af den danske befolkning mener, at spilreklamer bør forbydes. Det viser en meningsmåling, som Jyllands-Posten har fået lavet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs