MediaWatch

Nyt nichemedie fra Altinget genstarter vækstplaner efter coronakrise og sparerunde

Efter coronakrisen for fem måneder siden satte Altingets investeringer i at udvide forretningen på pause, tør selskabet nu godt kaste sig ud i nye satsninger. Nyt nichemedie med fokus på erhvervspolitik forventes at være flyvefærdigt inden årets udgang.

Christoph Nørgaard, direktør, Altinget. | Foto: Arthur Joseph Cammelbeeck/Altinget)

To uger efter coronakrisen lukkede landet ned i marts, blev Altinget sendt ud i en sparerunde, der kostede 22 stillinger, mens koncernens planlagte væksttiltag blev skrinlagt for at imødekomme det pludselige fald i annonceindtægter.

Nu er direktør Christoph Nørgaard klar til igen at lette foden fra bremsen og har givet grønt lys til at genoptage investeringer i bl.a. en udbygning af medieforretningen, der rummer Altingets 23 nicheportaler og Mandag Morgen. Det betyder, at der netop er slået en stilling op, hvor selskabet søger en erhvervsjournalist, der skal være redaktør for et nyt erhvervspolitisk nichemedie.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs