MediaWatch

Altinget rykker ind i lokaljournalistikken med nichemedie om hovedstaden

Altinget føjer nyt nichemedie til porteføljen med en ny portal om København og hovedstaden. Fokus for det nye medie bliver de politiske beslutninger, der træffes i Københavns Kommune.

Foto: Rasmus Flindt Pedersen/PR/Altinget

Efter år med lancering af nye medier inden for forskellige nicher rykker Altinget nu også ind i lokaljournalistikken og lancerer 7. oktober et nichemedie med fokus på politik i København og hovedstaden. Det oplyser Altinget selv.

"Mere end hver femte dansker bor i hovedstadsområdet, og Københavns Kommune er Danmarks største arbejdsplads. Derfor er det på høje tid, at København og hovedstaden får et privat medie dedikeret til at følge de politiske processer tæt og seriøst," siger Altingets chefredaktør, Jakob Nielsen, i meddelelsen.

Hovedfokus bliver Københavns Rådhus og dets syv forvaltninger med tilhørende politiske udvalg, lyder det. Sager på tværs af hovedstadsområdets kommuner vil dog også blive dækket.

Det nye medie får navnet Altinget Hovedstaden. Redaktør bliver Kasper Kaasgaard, der siden 2014 har dækket flere områder for Altinget og senest har været fellow ved Constructive Institute i Aarhus.

Med tilføjelsen af Altinget Hovedstaden runder Altingets samlede portefølje 24 nichemedier.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs