MediaWatch

Tendenser 2021: Dét kan vi lære af mediernes 2020

Fremgang for nyhedsmedier og mere hygge-læsning var to tendenser i 2020, som medierne med fordel kan tage bestik af, mener medieanalytiker Thomas Bækdal, der her giver sit bud på nogle af medietendenserne i det nye år.

Foto: Kim Haugaard/Ritzau Scanpix

"Coronakrisen ramte medierne hårdt på reklamesiden, men gav også flere læsere, og det bliver spændende at se, om medierne kan bygge videre på det i 2021. En af udfordringerne lige nu er, at medierne ikke er så gode til at levere nyheder, som er brugbare for læserne."

Sådan lyder vurderingen fra medieanalytiker Thomas Bækdal, som bl.a. står bag mediesitet baekdal.com. Når han kigger frem mod 2021, ser han flere ting, mediebranchen med fordel kan tage med fra 2020.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs