Tendenser 2021: Dét kan vi lære af mediernes 2020

Fremgang for nyhedsmedier og mere hygge-læsning var to tendenser i 2020, som medierne med fordel kan tage bestik af, mener medieanalytiker Thomas Bækdal, der her giver sit bud på nogle af medietendenserne i det nye år.
Foto: Kim Haugaard/Ritzau Scanpix
Foto: Kim Haugaard/Ritzau Scanpix
AF NILS-OLE HEGGLAND, FREELANCEJOURNALIST

"Coronakrisen ramte medierne hårdt på reklamesiden, men gav også flere læsere, og det bliver spændende at se, om medierne kan bygge videre på det i 2021. En af udfordringerne lige nu er, at medierne ikke er så gode til at levere nyheder, som er brugbare for læserne."

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også