MediaWatch

Jobindex melder om annoncemarked i bedre form end før coronakrisen

Jobannoncemarkedet rammer et højere niveau end før coronakrisen, som i marts første en halvering af markedet med sig. De mere positive takter får Jobindex til at skrue op for forventningerne for hele 2020.

Foto: Casper Holmenlund Christensen/ERH

Markedet for jobannoncer er igen tilbage efter coronakrisen, som lagde en kraftig dæmper på jobmarkedet. I marts blev antallet af nyindrykkede jobannoncer halveret, men nu ligger niveauet både højere end samme tidspunkt sidste år og før coronakrisens indtog. Det har fået Jobindex til at justere forventningerne for årsresultatet, viser selskabets kvartalsregnskab.

Selskabet, der står bag bl.a. jobsitet af samme navn og Computerworld, kommer ud af kvartalet med en omsætning på 69 mio. kr. Det er et fald på 5 pct. i forhold til året før, hvor omsætningen landede på 73 mio. kr. Driftsresultatet landede på 19 mio. kr.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs