MediaWatch

Jobindex melder om annoncemarked i bedre form end før coronakrisen

Jobannoncemarkedet rammer et højere niveau end før coronakrisen, som i marts første en halvering af markedet med sig. De mere positive takter får Jobindex til at skrue op for forventningerne for hele 2020.

Foto: Casper Holmenlund Christensen/ERH

Markedet for jobannoncer er igen tilbage efter coronakrisen, som lagde en kraftig dæmper på jobmarkedet. I marts blev antallet af nyindrykkede jobannoncer halveret, men nu ligger niveauet både højere end samme tidspunkt sidste år og før coronakrisens indtog. Det har fået Jobindex til at justere forventningerne for årsresultatet, viser selskabets kvartalsregnskab.

Selskabet, der står bag bl.a. jobsitet af samme navn og Computerworld, kommer ud af kvartalet med en omsætning på 69 mio. kr. Det er et fald på 5 pct. i forhold til året før, hvor omsætningen landede på 73 mio. kr. Driftsresultatet landede på 19 mio. kr.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere