MediaWatch

Store danske virksomheder fortsætter annoncestop på Facebook

Der har ikke været grund til at afbryde annoncestoppet på Facebook, lyder det fra markante danske virksomheder, der ikke ser nok fremskridt hos det sociale medie.

Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

Hverken Lego eller Ørsted har i sinde at droppe deres nuværende annoncestop på den sociale platform Facebook trods flere initiativer fra mediet i lyset af kampagnen "Stop Hate For Profit". Det skriver Finans.

Beslutningen om ikke at genoptage betalt annoncering på Facebook efter boykottet i sommer sker, fordi virksomhederne endnu ikke ser nok fremgang hos Facebook i forhold til at mindske hadefuld tale.

"Vi er stadigvæk i gang med at analysere og vurdere de tiltag, som Facebook har offentliggjort. Så længe det arbejde pågår, vil vores annoncering på Facebook stadig være på pause," forklarer Ørsteds brand- og marketingchef, Filip Engel, til Finans.

Stop Hate for Profit fik i sommer flere end 400 hovedsageligt amerikanske selskaber til boykotte Facebook, fordi det sociale medie ifølge selskaberne ikke gør nok for at forhindre hadefulde og diskriminerende ytringer.

Mere fra MediaWatch

TV 2-ansatte bruger efteruddannelsesdage på kulturforbedring

TV 2 Nyhedernes ansatte bliver trukket to uddannelsesdage på kurser, der skal forbedre arbejdsmiljøet efter sidste års fokus på kulturproblemer og en hård tone i afdelingen. Det sker efter aftale med tillidsfolk og er en fælles investering i arbejdet, siger hovedtillidsrepræsentant.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs