Store danske virksomheder fortsætter annoncestop på Facebook

Der har ikke været grund til at afbryde annoncestoppet på Facebook, lyder det fra markante danske virksomheder, der ikke ser nok fremskridt hos det sociale medie.
Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix
Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

Hverken Lego eller Ørsted har i sinde at droppe deres nuværende annoncestop på den sociale platform Facebook trods flere initiativer fra mediet i lyset af kampagnen "Stop Hate For Profit". Det skriver Finans.

Beslutningen om ikke at genoptage betalt annoncering på Facebook efter boykottet i sommer sker, fordi virksomhederne endnu ikke ser nok fremgang hos Facebook i forhold til at mindske hadefuld tale.

"Vi er stadigvæk i gang med at analysere og vurdere de tiltag, som Facebook har offentliggjort. Så længe det arbejde pågår, vil vores annoncering på Facebook stadig være på pause," forklarer Ørsteds brand- og marketingchef, Filip Engel, til Finans.

Stop Hate for Profit fik i sommer flere end 400 hovedsageligt amerikanske selskaber til boykotte Facebook, fordi det sociale medie ifølge selskaberne ikke gør nok for at forhindre hadefulde og diskriminerende ytringer.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også