MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

En fælles annonceplatform for danske medier, betalingsmure for brugere, der siger nej til cookies, og nye chefredaktører for magasiner er blandt de nyheder, du kan blive klogere på i denne uges gennemgang af de vigtigste begivenheder i mediebranchen.

Publisher Platform, som har deltagelse af seks mediehuse, gik i luften torsdag. | Foto: PR

Det er blevet fredag nok engang, og lad os derfor springe ud i en gennemgang af de ting, der rørte sig i ugens løb i mediebranchen.

Vi begynder ved et nyt, fælles initiativ fra en række danske mediehuse. TV 2, Berlingske Media, Sjællandske Medier, Børsen, JP/Politikens Hus og Jysk Fynske Medier er gået sammen om en annonceplatform ved navn Publisher Platform – med ambitionen om at skabe den helt store markedsplads for mediernes online salg. Forventningen er, at de medier, som er med på platformen, stiller det meste af annoncelageret til rådighed på platformen, lyder det fra formanden for foreningen bag Publisher Platform, Kenneth Brenøe.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs